VACATURES / SAMEN BOUWEN WE DANCE CONNECTS COMMUNITY

 

Vacatures bij Stichting Dance Connects

Stichting Dance Connects zet zich in voor danseducatie en danscreatie. Door middel van workshops, lessen, projecten, voorstellingen en evenementen werkt de stichting aan het bereikbaar en toegankelijk maken van hedendaagse dans voor iedereen van 50 tot 100 +.

Schakel tussen mens en maatschappij

De activiteiten van de stichting fungeren als schakels. Dans is een krachtig middel om verbinding te creëren tussen mens en medemens, tussen mens en maatschappij. Via dans zet de stichting zich in voor participatie, sociale cohesie en welzijnsbevordering van doelgroepen die wegens fysieke, psychosociale en/of financiële redenen doorgaans niet in aanraking komen met deze kunstvorm.

Hieronder vind je alle openstaande vacatures. Voor vragen kun je altijd even contact opnemen met de contactpersoon op de vacature.

We werken met freelance professionals uit de kunsten om mensen op een artistieke wijze in contact te laten komen met zichzelf, elkaar en hun omgeving.

Daarnaast werken we met vrijwilligers. Zij zetten zich belangeloos in om samen met ons zo veel mogelijk mensen de mogelijk te bieden om te dansen, bewegen en verbinden.

Diverse en inclusieve organisatie

Binnen Dance Connects willen we dat iedereen zich welkom voelt en met plezier op zijn/haar/hun eigen niveau mee kan doen. We vinden het belangrijk dat iedereen de ruimte heeft om zich bij ons te ontwikkelen, ongeacht leeftijd, gender, identiteit en/of expressie, seksuele geaardheid, sociale positie, financiële situatie, culturele achtergrond, fysieke of psychische beperking. Daarom streven we naar een diverse en inclusieve organisatie te zijn. Samen maken en onderhouden we Dance Connects.

Hieronder vind je de openstaande vacatures. Bekijk, reageer en wellicht zien we elkaar binnenkort!

Medewerker Planning & Administratie (m/v/x)

DANCE CONNECTS ZOEKT MEDEWERKER PLANNING & ADMINISTRATIE (M/V/X) 

Betaalde functie / 32 uur per week
Periode / vanaf januari 2025
Sluitingsdatum / 3 november 2024

Dance Connects gelooft in een verbonden samenleving en betrokken gemeenschappen, waarin iedereen, ongeacht leeftijd of vitaliteit, volwaardig mee kan doen. Daarom versterken we lichaam, geest en sociaal netwerk van ouderen door middel van dans. Vitaal of kwetsbaar, met of zonder migratieachtergrond, met meer of minder financiële middelen, in een danscentrum, buurthuis, moskee of verpleeghuis, we dansen overal in en rond Amsterdam met iedereen van 50 tot 100+. 

We geven op zo’n 60 locaties diverse soorten hedendaagse danslessen aan wekelijks 800 mensen uit de regio. Daarnaast organiseren we uitstapjes naar het theater, clubavonden en andere dansevenementen. Met onze unieke methode verbinden we mensen van 50 jaar en ouder met elkaar en hun omgeving. De komende jaren staan in het teken van verdere groei, uitbreiding van ons werkgebied en verduurzaming van onze organisatie. 

Vacature Medewerker Planning & Administratie

We zijn op zoek naar een communicatieve en nauwkeurige Medewerker Planning & Administratie. Als Medewerker Planning & Administratie ben je verantwoordelijk voor het inplannen van docenten en vrijwilligers bij alle activiteiten van Dance Connects. Je weet precies waar, wanneer en met wie er een activiteit plaatsvindt en zorgt ervoor dat de roosters van uitvoerders worden gemaakt met oog voor

kwaliteit en praktische uitvoerbaarheid. Je registreert activiteiten, controleert of deelnemersadministratie op orde is en stelt rapportages op. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van alle voorkomende financiële administratieve werkzaamheden.

Jouw werkzaamheden:

Planning & Communicatie

  • Inroosteren en informeren van docenten en vrijwilligers;
  • Aanspreekpunt voor docenten, locaties en community builders omtrent de planning van lessen en andere activiteiten;
  • Je lost zo nodig knelpunten en conflicten in de planning op, zoals het organiseren van vervangers bij ziek- of afmelding;
  • Informeren van alle betrokkenen bij wijzigingen.

Registratie & Controle 

  • Registeren van lessen en activiteiten in de systemen;
  • Opstellen van diverse rapportages, waaronder maandelijkse deelnemersrapportages en financiële overzichten;
  • Controleren van deelnemersregistratie.

Financiële administratie

  • Verwerken van de inkoop- en verkoopfacturen;
  • Verwerken van de declaraties;
  • Opstellen overeenkomsten, offertes, intentieverklaringen en facturen;

Jouw profiel:

  • HBO werk- & denkniveau en minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
  • Je werkt nauwkeurig, bent analytisch en organisatorisch sterk;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Jij hebt een zeer goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je houdt ervan om overzicht te creëren en kunt dit behouden;
  • Je bent in staat om ad hoc te handelen en oplossingsgericht te denken;
  • Je hebt kennis van Microsoft Excel en Exact online. 

Wat bieden wij jou?

We bieden je een inspirerende baan bij een ambitieuze cultureel-sociale onderneming, waarmee je bijdraagt aan de sociale cohesie, gezondheid en participatie van vele 50+’ers en aan de diversiteit van het dansaanbod in de Metropoolregio Amsterdam. Je werkt zelfstandig, maar in samenwerking met een groep gedreven professionals in een informele sfeer. 


We bieden je een jaarcontract van 32 uur per week in loondienstverband vanaf januari 2025 met een salarisindicatie volgens CAO Kunsteducatie schaal 7 (€ 2.657 – € 3.806 bruto fulltime).
Als de samenwerking naar wens verloopt gaan we samen verder en is er uitzicht op een vast contract. Daarnaast ontvang je reiskostenvergoeding, ‘bring your own device’ vergoeding en heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan onze pensioenregeling. Je maakt als medewerker bij Dance Connects deel uit van onze community en kunt kosteloos meedoen met onze events en culturele uitstapjes.

Hoe solliciteer je?

Je kunt jouw motivatie en CV t/m 3 november 2024 sturen naar creatief@danceconnects.nl o.v.v. Vacature Medewerker Planning & Administratie. Je hoort uiterlijk dinsdag 5 november of je wordt uitgenodigd voor een eerste online kennismakingsgesprek.

Wij streven ernaar een diverse en inclusieve organisatie te zijn. We kijken dan ook uit naar sollicitaties van mensen die de diversiteit in de organisatie aanvullen op allerlei gebieden.

Hoe ziet het vervolgproces eruit?

De eerste online kennismakingsgesprekken vinden plaats op vrijdag 8 november tussen 09.00 en 17.00 uur. Vervolggesprekken vinden plaats op woensdag 20 november tussen 14.00 en 17.00 uur en vrijdag 22 november tussen 09.00 en 17.00 uur in Amsterdam. Als je wordt uitgenodigd voor een vervolggesprek, is het maken van een opdracht onderdeel van de sollicitatieprocedure. Je ontvangt in dat geval op 11 november een uitnodiging en opdracht.

Meer informatie en contact

Meer informatie over Dance Connects vind je op danceconnects.nl. Voor vragen neem je contact op met Floortje Rous, directeur-bestuurder van Dance Connects, via creatief@danceconnects.nl of 06-19164926. 

 

 

Office Manager (m/v/x)

DANCE CONNECTS ZOEKT OFFICE MANAGER (M/V/X) 

Betaalde functie / 24 uur per week
Periode / vanaf januari 2025
Sluitingsdatum / 3 november 2024

Dance Connects gelooft in een verbonden samenleving en betrokken gemeenschappen, waarin iedereen, ongeacht leeftijd of vitaliteit, volwaardig mee kan doen. Daarom versterken we lichaam, geest en sociaal netwerk van ouderen door middel van dans. Vitaal of kwetsbaar, met of zonder migratieachtergrond, met meer of minder financiële middelen, in een danscentrum, buurthuis, moskee of verpleeghuis, we dansen overal in en rond Amsterdam met iedereen van 50 tot 100+. 

We geven op zo’n 60 locaties diverse soorten hedendaagse danslessen aan wekelijks 800 mensen uit de regio. Daarnaast organiseren we uitstapjes naar het theater, clubavonden en andere dansevenementen. Met onze unieke methode verbinden we mensen van 50 jaar en ouder met elkaar en hun omgeving. De komende jaren staan in het teken van verdere groei, uitbreiding van ons werkgebied en verduurzaming van onze organisatie. 

Vacature Office Manager

We zijn op zoek naar een klantvriendelijke en oplossingsgerichte Office Manager. Als Office Manager ben je verantwoordelijk voor de klantenservice en de deelnemersadministratie. Je voorziet alle deelnemers en potentiële deelnemers van de juiste informatie en lost waar nodig problemen voor ze op. Je bent op de hoogte van alle lopende zaken, houdt en behoudt het overzicht en zorgt ervoor dat alles zowel voor als achter de schermen tot in de puntjes geregeld is. Je bent verantwoordelijk voor de aanwezige kantoorfaciliteiten en draagt bij aan nette en prettige werkomgeving, zodat iedereen efficiënt en met plezier kan werken.

Jouw werkzaamheden:

  • Beheren van e-mail en telefoon tijdens kantooruren.
  • Informeren van deelnemers over activiteiten en ondersteunen bij (online) reserveringen.
  • Informeren van externe stakeholders en indien nodig ondersteuning geven bij de probleemoplossing.
  • Afhandelen van praktische vragen en problemen van deelnemers en samenwerkingspartners.
  • Onderhouden van deelnemersadministratie, inclusief aan- en afmeldingen en betalingen.
  • Verzorgen van financiële administratie voor deelnemersbijdragen.
  • Reorganiseren en bijhouden van contact- en mailinglijsten.
  • Beheer van kantoorfaciliteiten en inkoop van kantoorbenodigdheden.

      Jouw profiel:

      • Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
      • Je hebt feeling met diverse doelgroepen, je kunt je goed inleven en je weet de juiste snaar te raken als het gaat om tone-of-voice, uitstraling en het betrekken van diverse mensen; 
      • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
      • Jij hebt een zeer goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
      • Je bent klantvriendelijk, behulpzaam en geduldig;
      • Je bent stressbestendig en kunt snel schakelen;
      • Je werkt nauwkeurig en kan het overzicht bewaren;
      • Je in staat om ad hoc te handelen en oplossingsgericht te denken;

      Wat bieden wij jou?

      We bieden je een inspirerende baan bij een ambitieuze cultureel-sociale onderneming, waarmee je bijdraagt aan de sociale cohesie, gezondheid en participatie van vele 50+’ers en aan de diversiteit van het dansaanbod in de Metropoolregio Amsterdam. Je werkt zelfstandig, maar in samenwerking met een groep gedreven professionals in een informele sfeer. We bieden je een jaarcontract van 24 uur per week in loondienstverband vanaf januari 2025 met een salarisindicatie volgens CAO Kunsteducatie schaal 5 (€ 2.363 – € 3.069 bruto fulltime). Als de samenwerking naar wens verloopt gaan we samen verder en is er uitzicht op een vast contract. Daarnaast ontvang je reiskostenvergoeding, ‘bring your own device’ vergoeding en heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan onze pensioenregeling. Je maakt als medewerker bij Dance Connects deel uit van onze community en kunt kosteloos meedoen met onze events en culturele uitstapjes.

      Hoe solliciteer je?

      Je kunt jouw motivatie en CV t/m 3 november 2024 sturen naar creatief@danceconnects.nl o.v.v. Vacature Office Manager. Je hoort uiterlijk dinsdag 5 november of je wordt uitgenodigd voor een eerste online kennismakingsgesprek.

      Wij streven ernaar een diverse en inclusieve organisatie te zijn. We kijken dan ook uit naar sollicitaties van mensen die de diversiteit in de organisatie aanvullen op allerlei gebieden.

      Hoe ziet het vervolgproces eruit?

      De eerste online kennismakingsgesprekken vinden plaats op vrijdag 8 november tussen 09.00 en 17.00 uur. Vervolggesprekken vinden plaats op woensdag 20 november tussen 14.00 en 17.00 uur en vrijdag 22 november tussen 09.00 en 17.00 uur in Amsterdam. Als je wordt uitgenodigd voor een vervolggesprek, is het maken van een opdracht onderdeel van de sollicitatieprocedure. Je ontvangt in dat geval op 11 november een uitnodiging en opdracht.

      Meer informatie en contact

      Meer informatie over Dance Connects vind je op danceconnects.nl. Voor vragen neem je contact op met Floortje Rous, directeur-bestuurder van Dance Connects, via creatief@danceconnects.nl of 06-19164926. 

      Medewerker Marketing, PR & Communicatie (M/V/X)

      DANCE CONNECTS ZOEKT MEDEWERKER MARKETING, PR & COMMUNICATIE (M/V/X) 

      Betaalde functie / 16 uur per week
      Periode / vanaf januari 2025
      Sluitingsdatum / 3 november 2024

      Dance Connects gelooft in een verbonden samenleving en betrokken gemeenschappen, waarin iedereen, ongeacht leeftijd of vitaliteit, volwaardig mee kan doen. Daarom versterken we lichaam, geest en sociaal netwerk van ouderen door middel van dans. Vitaal of kwetsbaar, met of zonder migratieachtergrond, met meer of minder financiële middelen, in een danscentrum, buurthuis, moskee of verpleeghuis, we dansen overal in en rond Amsterdam met iedereen van 50 tot 100+. 

      We geven op zo’n 60 locaties diverse soorten hedendaagse danslessen aan wekelijks 800 mensen uit de regio. Daarnaast organiseren we uitstapjes naar het theater, clubavonden en andere dansevenementen. Met onze unieke methode verbinden we mensen van 50 jaar en ouder met elkaar en hun omgeving. De komende jaren staan in het teken van verdere groei, uitbreiding van ons werkgebied en verduurzaming van onze organisatie. 

      Vacature Medewerker Marketing, PR & Communicatie

      Als Medewerker Marketing, PR & Communicatie ben je verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie. Je bewaakt de huisstijl, creëert content en ontwikkelt campagnes in lijn met de marketing- en communicatieplannen. Je bent verantwoordelijk voor tekst, beeld en ontwerp van de maandelijkse nieuwsbrieven, online uitingen en drukwerk. Je draagt bij aan het uitbouwen van de naamsbekendheid van Dance Connects en het vergroten van ons bereik. Samen zorgen we ervoor dat meer ouderen in Nederland mee kunnen doen.

      Jouw werkzaamheden:

      • Campagnes ontwikkelen in lijn met de marketing- en communicatieplannen;
      • Content creëren in beeld en tekst voor website, pers, social media, drukwerk en presentaties;
      • Bewaken van huisstijl;
      • Ontwikkelen en uitvoeren PR campagnes;
      • Coördineren van drukwerkverspreiding, advertenties en overige uitingen.
      • Ontwerpen en samenstellen van marketing- en communicatie toolkit voor medewerkers en partners;
      • Beheren en optimaliseren van de social media, website en overige online uitingen;
      • Ondersteunen bij marktonderzoeken en doelgroep analyses;
      • Verzorgen van de interne en externe nieuwsbrief;
      • Verzorgen van wijkgerichte mailings naar het netwerk; 

      Jouw profiel: 

      • Je hebt HBO-denk-/werkniveau en minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
      • Je hebt feeling met diverse doelgroepen, je kunt je goed inleven en je weet de juiste snaar te raken als het gaat om tone-of-voice, uitstraling en het betrekken van diverse mensen; 
      • Je bent een uitstekend schrijver, je vindt schrijven leuk en je hebt gevoel voor taal;
      • Je bent vormgever en beeldmaker, je hebt oog voor detail;
      • Je bent creatief, innovatief en kunt conceptueel denken;
      • Je bent kwaliteitsgericht, goed werk afleveren is belangrijk voor je;
      • Je bent proactief en kunt goed zelfstandig werken, plannen en organiseren.
      • Je bent stressbestendig en hebt af en toe ook tijd en ruimte om ad-hoc werkzaamheden te verrichten;
      • Je hebt ervaring met WordPress, Mailchimp, Photoshop en/of Indesign

      Wat bieden wij jou?

      We bieden je een inspirerende baan bij een ambitieuze cultureel-sociale onderneming, waarmee je bijdraagt aan de sociale cohesie, gezondheid en participatie van vele 50+’ers en aan de diversiteit van het dansaanbod in de Metropoolregio Amsterdam. Je werkt zelfstandig, maar in samenwerking met een groep gedreven professionals in een informele sfeer.

      We bieden je een jaarcontract van 16 uur per week in loondienstverband vanaf januari 2025 met een salarisindicatie volgens CAO kunsteducatie schaal 8 (€ 2.991- € 4.584 bruto fulltime). Als de samenwerking naar wens verloopt gaan we samen verder en is er uitzicht op een vast contract. Daarnaast ontvang je reiskostenvergoeding, ‘bring your own device’ vergoeding en heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan onze pensioenregeling. Je maakt als medewerker bij Dance Connects deel uit van onze community en kunt kosteloos meedoen met onze events en culturele uitstapjes.

      Hoe solliciteer je?

      Je kunt jouw motivatie, cv en portfolio t/m 3 november 2024 sturen naar creatief@danceconnects.nl o.v.v. vacature Marketing, PR & Communicatie. Je hoort uiterlijk dinsdag 5 november of je wordt uitgenodigd voor een eerste online kennismakingsgesprek.

      Wij streven ernaar een diverse en inclusieve organisatie te zijn. We kijken dan ook uit naar sollicitaties van mensen die de diversiteit in de organisatie aanvullen op allerlei gebieden.

      Hoe ziet het vervolgproces eruit?

      De eerste online kennismakingsgesprekken vinden plaats op vrijdag 8 november tussen 09.00 en 17.00 uur. Vervolggesprekken vinden plaats op woensdag 20 november tussen 14.00 en 17.00 uur en vrijdag 22 november tussen 09.00 en 17.00 uur in Amsterdam. Als je wordt uitgenodigd voor een vervolggesprek, is het maken van een opdracht onderdeel van de sollicitatieprocedure. Je ontvangt in dat geval op 11 november een uitnodiging en opdracht.

      Meer informatie en contact

      Meer informatie over Dance Connects vind je op danceconnects.nl. Voor vragen neem je contact op met Floortje Rous, directeur-bestuurder van Dance Connects, via creatief@danceconnects.nl of 06-19164926. 

      LID RAAD VAN TOEZICHT (M/V/X)

      DANCE CONNECTS ZOEKT LID RAAD VAN TOEZICHT (M/V/X) 

      Vrijwilligersfunctie | 10 uur per kwartaal | sluitingsdatum: 15 november 2024

      Dance Connects gelooft in een verbonden samenleving en betrokken gemeenschappen, waarin iedereen, ongeacht leeftijd of vitaliteit, volwaardig mee kan doen. Daarom versterken we lichaam, geest en sociaal netwerk van ouderen door middel van dans. Vitaal of kwetsbaar, met of zonder migratieachtergrond, met meer of minder financiële middelen, in een danscentrum, buurthuis, moskee of verpleeghuis, we dansen overal in en rond Amsterdam met iedereen van 50 tot 100+. 

      We geven op zo’n 60 locaties diverse soorten hedendaagse danslessen aan wekelijks 800 mensen uit de regio. Daarnaast organiseren we uitstapjes naar het theater, clubavonden en andere dansevenementen. Met onze unieke methode verbinden we mensen van 50 jaar en ouder met elkaar en hun omgeving. 

      SAMEN BOUWEN

      De methode voeren we uit samen met ruim 30 professionals, 90 vrijwilligers en 100 samenwerkingspartners uit zorg, welzijn, sport en cultuur. Samen zorgen we voor een levendige geest, een gezond lichaam, empowerment en verbinding. Samen bouwen we aan een wereld waarin iedereen een leven lang mee kan doen. 

      SAMEN GROEIEN

      De afgelopen jaren is de stichting druk geweest met het professionaliseren van de organisatie en de komende jaren staan in het teken van verdere groei. We hebben meerjarige financiering van gemeente Amsterdam, het Lang Leve Kunst Fonds en het Oranjefonds om ons bereik te vergroten en onze organisatie te verduurzamen.

      SAMEN TOEZICHT HOUDEN

      Als lid van de Raad van Toezicht maak je deel uit van een collegiaal team van drie leden. Je vergadert gemiddeld vijf tot zeven keer per jaar. Samen met de andere toezichthouders bewaak je op hoofdlijnen de koers van Dance Connects. Het beoordelen en goedkeuren van onder andere de strategie, het meerjarenplan, de begroting en de jaarrekening behoort tot de werkzaamheden. Daarnaast zijn de toezichthouders gezamenlijk sparringpartner voor de directeur-bestuurder en bewaken daarbij de balans tussen kritische afstand en inhoudelijke betrokkenheid. 

      VACATURE LID RAAD VAN TOEZICHT

      Voor een brede, integrale blik is het belangrijk dat de Raad van Toezicht beschikt over een mix van expertises, perspectieven, achtergronden en netwerken onder de leden. Uitgangspunt is diversiteit in – onder meer – gender, leeftijd, culturele achtergrond en maatschappelijke positie. De Raad van Toezicht onderschrijft de Governance Code Cultuur en de Code Diversiteit & Inclusie.

      Per 1 januari 2025 ontstaat er een vacature voor een nieuw lid van de Raad van Toezicht. We zijn hiervoor op zoek naar iemand met kennis van en ervaring met overheidsbeleid, lokale overheid en relevante ontwikkelingen op politiek/bestuurlijk niveau in de regio. En/of ervaring en deskundigheid op het gebied van HRM en juridische zaken: personeelsbeleid, arbeidsrecht, contractenrecht, ondernemingsrecht en/of bestuursrecht. 

      Verder zien we graag iemand met:

      • Een sterk ontwikkeld sociaal gevoel en omgevingsbewustzijn, evenals een ondernemende instelling;
      • Een informele en professionele handelswijze;
      • Discussie-, vergader- en besluitvaardigheid;
      • Betrokkenheid bij de organisatie en de missie van Dance Connects;
      • Enthousiasme voor groei en ontwikkeling;
      • Vaardigheden en kennis om onze groei te ondersteunen; 
      • Een relevant netwerk, bij voorkeur (ook) in de wereld van ouderen met diverse sociaal-culturele achtergronden.

      Je gaat samenwerken met de voorzitter en vicevoorzitter die gezamenlijk kennis van en ervaring met governance, finance, communicatie en cultuurparticipatie in zorg en welzijn hebben. Je wordt benoemd voor een periode van vier jaar met de mogelijkheid van (maximaal) eenmaal herbenoeming. Voor het vervullen van de functie ontvang je jaarlijks een vergoeding van 500 euro. 

      INTERESSE?

      Mail dan jouw motivatie + cv naar: creatief@danceconnects.nl o.v.v. vacature Lid Raad van Toezicht. Een kennismakingsgesprek zal worden gepland tussen 27 november en 6 december.

      Meer informatie over Dance Connects vind je op onze website. Voor vragen kun je contact opnemen met Floortje Rous, directeur-bestuurder, via creatief@danceconnects.nl of 06-19164926. Of met Hans van Zon, voorzitter van de Raad van Toezicht, via hanspvanzon@googlemail.com of 06-83627580.

      DANSBEGELEIDERS SLOW FLOW (m/v/x) VRIJWILLIGE FUNCTIE

      Dance Connects zoekt enthousiaste DANSBEGELEIDERS SLOW FLOW / Vrijwilligersfunctie / nader te bepalen uren / geen sluitingsdatum


      Slow Flow 60+ is een gevarieerde hedendaagse dansles voor kwetsbare mensen van 60 jaar en ouder. We maken gebruik van verschillende muziekstijlen en atributen en creëren zo een dynamische les, waaraan iedereen op eigen niveau kan deelnemen en waarin lichaam en geest gestimuleerd worden. De les is bij uitstek geschikt voor mensen die minder mobiel zijn, maar toegankelijk voor iedereen.

      Zorg, welzijn en buurt
      Dance Connects biedt Slow Flow lessen in alle wijken van Amsterdam, Amstelveen, Diemen en Weesp. We werken daar in de woonzorgcentra samen met dagbesteding, zorgverlening en welzijnsorganisaties die zich inzetten voor buurtparticipatie.

      Slow Flow is maatwerk
      Kwetsbare mensen van 60 jaar en ouder uit de wijk en uit de zorg nemen deel aan de Slow Flow lessen. Mensen kunnen zowel staand als zittend meedoen en er wordt gedanst in een ontspannen sfeer met aandacht voor houding, ritme, beweging en creativiteit.

      Deelnemers leren zich te concentreren op lichaam, ademhaling en het ritme van de beweging, maar er is ook ruimte voor vrij dansen en improvisatie. Eigen bewegingen van deelnemers worden gezien en verwerkt tot dans. De docent houdt heel goed in de gaten waar deelnemers op reageren en stemt de les daar op af.

      Slow Flow is maatwerk. Regelmatig dragen mensen verzoeknummertjes aan welke in de volgende sessie worden verwerkt. Mensen kunnen zichzelf zijn, plezier beleven en zijn even niet bezig met hun ziek zijn.

      Wie zoeken wij?
      We zijn op zoek naar dansbegeleiders om de dansdocent en de deelnemers tijdens de Slow Flow lessen te ondersteunen. We zijn op zoek naar iemand die het het leuk vindt om met mensen te dansen en hen persoonlijk te stimuleren en motiveren om in beweging te komen.

      Op dit moment zoeken we per direct twee nieuwe dansbegeleiders die in Amsterdam Noord en in Amstelveen aan de slag kunnen. 

      Wie ben jij?
      Je bent initiatiefrijk, open en vriendelijk, je kunt natuurlijk en makkelijk met ouderen omgaan en je houd van dans en beweging. 

      Wat bieden we jou?
      We bieden je coaching tijdens de les, bijzondere ervaringen op professioneel en persoonlijk vlak, liefdevolle dansers en reiskostenvergoeding. Je draagt bij aan het welzijn van vele kwetsbare mensen en je maakt hen door middel van dans blij, energiek en vrij. Je behoort tot de pool dansbegeleiders en krijgt twee keer per jaar intervisie.

      Reacties
      Ben je geïnteresseerd in deze vrijwilligersvacature? Stuur dan je reactie in de vorm van een korte motivatiebrief naar Vicky van Zijl vrijwilligers@danceconnects.nl. ​

       

      DANSDOCENTEN Slow Flow (m/v/x)

      DANCE CONNECTS ZOEKT DANSDOCENTEN SLOW FLOW (M/V/X)

      Vacature voor freelance/ZZP-functie | uren n.t.b | geen sluitingsdatum

      Dance Connects

      Dance Connects gelooft in een verbonden samenleving en betrokken gemeenschappen, waarin iedereen, ongeacht leeftijd of vitaliteit, volwaardig mee kan doen. Daarom versterken we lichaam, geest en sociaal netwerk van ouderen door middel van dans. Vitaal of kwetsbaar, met of zonder migratieachtergrond, met meer of minder financiële middelen, in een danscentrum, buurthuis, moskee of verpleeghuis, we dansen overal in en rond Amsterdam met iedereen van 50 tot 100+. 

      We geven op zo’n 60 locaties diverse soorten hedendaagse danslessen aan wekelijks 800 mensen uit de regio. Daarnaast organiseren we uitstapjes naar het theater, clubavonden en andere dansevenementen. Met onze unieke methode verbinden we mensen van 50 jaar en ouder met elkaar en hun omgeving. De komende jaren staan in het teken van verdere groei, uitbreiding van ons werkgebied en verduurzaming van onze organisatie. 

      We zijn op zoek naar enthousiaste, cultuur- en doelgroepsensitieve dansdocenten (M/V/X) voor onze nieuw op te zetten Slow Flow lessen in Amsterdam, Diemen en Zaandam. 

      Slow Flow

      Slow Flow is een creatieve en zeer gevarieerde dansles voor mensen vanaf 50 jaar met fysieke en/of cognitieve beperkingen en sterk verminderde conditie. De les wordt gegeven volgens de Dance Connects methode en lesopzet. Er wordt gedanst vanuit de (rol)stoel; deelnemers kunnen zowel staand als zittend meedoen op een zeer actieve tot receptieve manier. De docent neemt de deelnemers in een doorgaande flow op performatieve wijze mee in verschillende sferen en bewegingskwaliteiten, waardoor zij zich concentreren op het lichaam, de adem en het ritme van de beweging en tegelijkertijd worden uitgedaagd in hun coördinatie, creativiteit en expressie.

      Wij organiseren deze dansbijeenkomsten met name voor ouderen met dementie en ouderen met een niet-westerse migratieachtergrond, in nauwe samenwerking met zorg- en welzijnsinstellingen en informele migrantenorganisaties.

      Profiel Slow Flow Docent

      Jij bent: gemotiveerd, enthousiast, leergierig, betrokken, open, flexibel, sensitief, empatisch, expressief en geïnteresseerd in persoonlijke verhalen en diverse culturen.

      Jij kunt: differentiëren, intunen op individuele behoeften en ook de groep kunnen zien, improviseren, non-verbaal communiceren, mogelijkheden in plaats van de beperkingen zien, creativiteit en talent stimuleren, je aanpassen aan en je inleven in de culturele achtergronden van deelnemers, wensen en behoeften van deelnemers bevragen en omzetten in uitdagende danslessen, mensen inspireren met jouw vakkennis, lichaamsvoorbeeld en expressieve performance.

      Jij hebt: een voltijd HBO/MBO dansvakopleiding afgerond, minimaal 3 jaar ervaring als dansdocent, beheersing van de Nederlandse taal op minimaal B1 niveau, beschikbaarheid op een of meerdere onderstaande momenten.

      wij zijn per direct op zoek naar docenten voor

      • Slow Flow / De Drecht / Amsterdam Zuidoost / Maandag 10.30 – 11.30
      • Slow Flow voor Somalische vrouwen / SomAstel de Vlught / Amsterdam Nieuw-West / woensdag 14.00 – 15.00 
      • Slow Flow voor Chinese ouderen / EGB Kerk / Amsterdam Zuidoost / Donderdag 11.00 – 12.00
      • Slow Flow / Vreugdehof / Amsterdam Zuid / Donderdag middag
      • Slow Flow voor vrouwen / De Brug / Amsterdam Nieuw-West / Donderdag 14.00 – 15.00
      • Slow Flow voor mensen met dementie / Hogewey / Weesp / Donderdag 14.00 – 15.00
      • Slow Flow / De Die / Amsterdam Noord / Vrijdag 10.45 – 11.45 

      WIJ BIEDEN

      Een werkplek waar je het verschil maakt en bijdraagt aan het dansgeluk van oudere mensen. We bieden een functie die goed te combineren valt met andere werkzaamheden en/of je thuissituatie, met begeleiding in jouw ontwikkeling, een honorarium van 50-70 euro per les (ex btw), afhankelijk van ervaring en startniveau van methodiekbeheersing, en reiskostenvergoeding. Daarnaast maak je als docent bij Dance Connects deel uit van onze community en kun je kosteloos deelnemen aan onze events en culturele uitstapjes.

      Binnen Dance Connects willen we dat iedereen zich welkom voelt en met plezier op zijn/haar/hun eigen niveau mee kan doen. We vinden het belangrijk dat iedereen de ruimte heeft om zich bij ons te ontwikkelen. Wij streven ernaar een diverse en inclusieve organisatie te zijn. We kijken dan ook uit naar sollicitaties van mensen die de diversiteit in de organisatie aanvullen op allerlei gebieden.

      SOLLICITATIE & SELECTIEPROCEDURE

      Herken jij jezelf in het profiel en komt jouw beschikbaarheid overeen met bovenstaande lessen? Solliciteer dan via dit formulier

      De selectieprocedure start met een bezoek aan een Slow Flow les. Je krijgt daarvoor algemene informatie over Dance Connects en onze methode toegestuurd. Daarna hebben we een nagesprek en beslissen we of we samen verder gaan. Het vervolg bestaat uit het geven van een les, waarin je oefent met onze methode en daar feedback op krijgt. We sluiten af met een proefles en eindevaluatie. 

      Meer informatie & contact

      Heb je vragen over de functie, neem dan per mail contact op met Docentenbegeleiders Mayke en Kim of bel met Floortje, Directeur-bestuurder van Dance Connects, op 06-19164926.